السبت، 29 مارس 2008

مقابله عجيبة مع صاحبة القصة القصيرة (عجوز 357)


أتذكرون السيده العجوز التي قابلتها مصادفةً في الحافلة رقم 357 وحدثتكم عنها، كنت عند خالتي في مصر الجديدة وقررنا أنا وأسرتي أن نعود أدراجنا وذهبنا إلي الموقف الخاص بالحافلة وصعدنا لمحتها ولكنني لم أدقق النظر إليها وجلسنا في مؤخرة الحافلة قرابة الساعتين ونتيجة الملل قبل أن نصل إلي محطتنا كنت أنتقل من مقعد إلي أخر حتي وصلت للمقاعد الأمامية وكنت أحمل إبن أختي وإذا فجاة بسيدة تداعب خديه فنظرت لها وفجأة إنتابتني حاله من الإستغراب والفرحه الشديده

فقلت لها: لقد كتبت عنك ، كنت أريد أن أحتضنها ولكن شاء القدر بإن أتحدث لها ثواني معدودة ثم أتركها مرة أخري وأرحل حزنت لأنني حتي لم يسعفني الوقت كي أطلب منها رقم هاتفها

كانت تعــلم والدتي إنني كتبت عنها وكانت جميع إسرتي في حاله ذهول تام ،،،،،

وهذه هي الحياة مجرد حافلة يركبها الأشخاص وكلٌ يذهب في محطته.

هناك 16 تعليقًا:

ahmed يقول...

هااااااااااى حياة
مدونتك حلوة جدا
وانشالله ربنا هيجمع مع الست دى تانى فى اتوبيس تانى وانشالله الاتوبيس هيعطل عشان تلحقى تاخدى رقم تليفونها وتتكلموا ...... اى خدمة ، على فكرة انا دعوتى مستجابة

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

يارب يخليك يارب وإن شاء الله نقابل ونفضل مع كل اللي بنحبهم اكيد انت مدونتك احلي

صوت من مصر يقول...

بلوج هايل جدا اول زياره ومش هتكون الاخيره

أحمد سعيد بسيوني يقول...

بسم الله
الدنيا مسرح كبير وكل منا يؤدي دوره والذي ممكن يجعله يتقابل مع الاخرين في اكثر من مشهد
تحياتي

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

صوت من مصر
أناأتمني طبعاً إنها مش تكون الأخيرة نورتني

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

أحمد سعيد
هي الحياة بالفعل مسرح كبير
تحياتي

غير معرف يقول...

لو بجد الست دى قبلتيها تانى يقبا اكيد الست دى مراقباكى هههههههه

في حب مصر يقول...

ايه حكايتك مع الست دي بالظبط مش معقولة يعني تكون صدفة

وبعدين ايه اللي عاجبك فيها، مش عارف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عامة ربنا يهنيكم ببعض وتتقابلوا كدة على طول

المهم طمنيني على اخبارك يا مريم

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

غير معروف
هو ممكن اكون انا اللي هراقباها ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

في حب مصر حمد الله علي سلامتك
كنت غطسان فين كل ده
والله ما اعرف حكايتي معاها ايه بالظبط اللي عاجبني فيها كل الكلام اللي كتبته عنها

غير معرف يقول...

غير معروفه
أنا صديقتك و أتمنى لكى حياة مليئه بالخير بس هذه السيده لو كنت مكانك كنت ما نزلت إلا لما اخذت رقمهاعموماً هاتشوفيها تانى و يظهر إن 357 ليه معاكى حاجات حلوه ربنا معاكى

غير معرف يقول...

اقلك يا مريووووووووووم الاتوبيس ده بشرطه ام لا يعنى بيروح مدينت نصر ام العباسيه ههههههههههه

أغوغا غوغا يقول...

جيت أقولك مدونتك جميلة وبالتوفيق دائما

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

أغوغا غوغا
تسلم يارب وياريت متكونش أخر زيارة

غير معرف يقول...

بجد
جميله جداااااا
تعجز الكلمات عن وصفك


الله عليكى الله
مع تحياتى
محمود الحنفىmahmoud_elhanfy@yahoo.com

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

شكراً يا أ/محمود