الثلاثاء، 5 أغسطس 2008

تاج تاج تاج تاج


التاج أحب أشكر (نور الحياة) إنه أهدالي تاج بسيط أووووووووووووووي ربنا ينجحه في حياته
نبدأ بقي ،،،،،
بدأت تدون من امتي ؟ و دخلت العالم ده ازاي ؟
بدأت التدوين من يناير 2008 ، أما عرفته إزاي كنت في الشغل وقاعده لقيت بنت زميلتي (فتونة) عماله تكتب رحت أشوف إيه اللي كل يوم بياخدها من شغلها لقيتها بتقولي دي المدونة بتاعتي عجبتني كتابتها ونظراً إن أنا كنت بكتب حاجات في الورق ودايماً يضيع عجبتني أووووي الفكرة وتوكلت علي الله وعملتها أول ماخلصت الإمتحانات بس كفايه كده

ايه كان انطباعك في البداية ؟
كنت الأول فرحانه أووووي ومازلت لأني بعتبر إنها عالمي الخاص

مين أكتر واحد بتهتم بتعليقه علي بوستك الجديد ؟
طبعاً أول واحد بهتم بيه هو مش مدون ومش بيعلق كتير علي المدونة هو بودي بس أهم واحد باخد رأيه في كل اللي انا بكتبه بس هو برضه بيقولي كل واحد ليه أرائه الخاصه وانا بحترم كل ده فيه وتاني واحد دخل مدونتي هو اللي أهداني التاج فبهتم طبعاً برده وكذا مرة أفوجئ إنه بيكتب نفس الحاجات اللي بفكر أكتبها وكذا مدونة تانية بلاقيها كده المهم نكمل بقي طبعاً كمان البنوتة بقلظ ورصيفها نمرة 5 وعروسة ننوسة والقلب الاوريجينال خالص وكل التعليقات مهمة أوووي بالنسبة للمدونة وكل الناس اللي بتعلق في المدونة بتاعتي بحبهم جداً وتعليقهم خلاهم جزء من العالم بتاعي

ايه أهم حاجة اتعلمتها من عالم التدوين ؟
إن كل عصبيتي بطلعها في كل كتاباتي في والمدونة وبعبر عن ذاتي بصدق وأني بخاطب كل الناس بمحبة

ايه أكتر حاجة كرهتها ؟
في مدونات تخلي الواحد ضغطه يعلي وهو قاعد وإنك ممكن يجيلك تعليق مستفز في غير سياق الموضوع أو في سياق الموضوع مش هاتفرق كتير بس المهم إنه بيخليني بجد مش طايقه نفسي

حاسس ان التدوين له تأثير ؟
جملة بسيطة (ولا حياة لمن تنادي) بالنسبة للناس اللي بره ولكن بين المدونين أعتقد إنه بيقرب وجهات النظر

تهدي التاج لمين؟
العروسة الننوسه
Original heart
اما بالنسبة لبقلظ التاج صدعها عشان مبقاش ممله

هناك 30 تعليقًا:

رصيف نمره خمســــــه يقول...

السلام عليكم

ماااااااااااشى هرجعلك يامفترية

رصيف نمره خمســــــه يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ماااشى انا بقلظ هو انتى شوفتينى يامفترية ده انا هختفى بعد شوية هههههههه ميرسىىىىى جدا انك بتهتمى بتعليقى

انا كمان بهتم بتعليقك خااالص بجد لانك كنتى من اول الناس اللى دخلوا عندى وبتفائل بتعليقك


اااااااايون انتى فاتحة اامدونة عشان تطلعى عصبيتك علينا ربنا يستررررر

شطورة يامريومتى لو كنتى بعتى التاج كنت كنت كنت مش عارفه كنت هعمل ايه فيكى ههههههه


سلااام ياجميلة انتى

oRiGiNaL HeArT يقول...

جميلك فوق راسى :)
وهردهولك قريب ان شاء الله
ميرسى على التاج يا جميل :)
بس ربنا يعينى بقى دانا جاوبت اللى فات بالعافية :S

غير معرف يقول...

الحياة مبادئ ولك مبادئ فتشي عن مبادئك تجدين حياتك
التاج يتوهج على رأسك ولكنه بداية جيدة للمضي في الكتابة التي تعبر عن الذات اي بداية طريق الحياة
00000000000000000000000000000بودي

maha zein يقول...

تمام والله
اجبات صادقة
ولا حياه لمن تنادي فعلا
بس صدقيني كلامك كان كفاية
كفاية انها بتقرب الناس لبعض خاصة المدونين
واللى مش بيدون بيحاول يجرب بردو
واهو فى النهاية هنتحول لغرف شات
ويل يا ويل
تحياتي ليكي

Unknown يقول...

إجاباتك صريحة وبسيطة يامريوم بس اوعى تدخلى على المدونة من الشغل تانى علشان أنا هاوصى المدير عليكى أنتى وصاحبتك

تقبلى مرورى

مصطفى

طبيبك الخاص يقول...

السلام عليكم
عجبنى رد حضرتك عن اهميه التدوين فعلا حتى لو مش بياثر ف الناس اللى بره فانه على الاقل بيقرب وجهات النظر دا غير ان فيه مدوانات فى نواحى كتيره اوى..ممكن الكل يستفيد...وقريب اوى كل انسان هيبقا ليه علامه الخاص بيه وهى المداونه اللى بيكتب فيها...تحياتى

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
*بقلظ حبيبتي انا مش شوفتك وباين انك خشبة بس مش عارفه هو ده اللي جه علي بالي من الاخر لايق عليكي
*انا بقي مش بتفائل بتعليقك احنا بقينا أكتر صحاب
*اما يا سيدتي عصبيتي فانا بطلعها في قلمي وورقتي وبعدين نطبق علي المدونة واللي فيها :))
*شوفتي بقي بريحك من الصداع

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

originarl heart
بصي بقي يا قمر انتي كمان هاطلع عليكي اسم عشان مش كل شوية اكتب originarl heart
ومحدش هيختاره غيري اما بالنسبه للتاج هو بسيط جداً جداً جداً
تحياتي يا قمر

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

بودي
لا تعليق بس كنت حبيت اقولك نسيت تكتب التاريخ اللي انت كتبت في الجزء ده أول مرة حبيت أضيفه :
1 ديسمبر 2007
تحياتي

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

مها زين
شرفتيني احلي حاجه عجبتني في إجاباتك إنها هتتحول لغرف شات علي فكرة هيا اتحولت خلاص انا دخلت مدونة معينة بس مش فاكره ايه هيا لقيتهم حاطين جافا شات والشات هناك مليان جداً يارب تنوريني دايما
تحياتي

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

egyboy
انا هادخل مخصوص من الشغل عشان خاطر ارد علي ردك إنت بالذات علي فكرة أنا الحمد لله خفيت وهارج إن شاء الله يوم السبت وهابتدي في اليوميات اللي مش راضيه تتكتب دي
تحياتي

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

طبيبك الخاص أفضل كلمة (حكيم) فيها نوع من البلاغة أكتر لو مش يدايقك
إن تقارب وجهات النظر بين المدونين ستكون نتيجته خلق وجهة نظر لها قواسم مشتركة بين الناس ويقرب هذه الوجهات لصياغة هدف موحد للجميع
شكراً

إشراقة أمل يقول...

ماريوم
انا دي اول زيارة ليه مدونتك جميلة
واجابتك موفقة ما شاء الله عليكي
تقبلى مروري
تحياتي

اشراقة

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

إشراقة يارب ما تكون أخر زيارة إن شاء الله وأكيد مدونتك أحلي
تحياتي كتير

ادم المصرى يقول...

السلام عليكم

ده اول زيارة لمدونتك

جيتك وانتى لابسه تااااج

بجد جميل عليك

والاجمل اجباتك الحلوة يا قمر

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

همس الإحساس
يارب مش تكون أخر زيارة وعشان جيتي وانا لابسه تاج انا بهديهولك

blue-wave يقول...

التاج حلو
والأجابات اجمل
تحياتى

Hello, Hollywood! يقول...

سبت التدوين بقالي سنه و نص
سنه و نصصصصص و قلت اكيد حوار التاج ده هينتهي رجعت لاقيته بقي فيرسس وانتشر بطريقة فظيعه ربنا يرحمنا من التاج يارب

صباح الصباح يقول...

يااة دى مش قصة مدونة.. دى قصة كفاح مدينتين..
التاج صغنن اوى بس جميل والمدونة عموما مبهجة والوانها حلوة اوى..
دمت بود

في حب مصر يقول...

اسمي مكتوب... طيب
اجابات زي السكر يا مريم كالعادة
وطبعا شرف ليا اكون من بين الناس اللي بتهتمي بدخولها عندك وبتعليقاتها
ويارب دايما يوفقك في حياتك يا اجدع واشطر سكرتيرة..
يا بنت ام الضفاير..هههه

تحياتي

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

blue wave
الله يخليك يارب
تحياتي

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

copa zaki
يعني انت مستخسر فيا حتة تاج ماشي ماشي صحيح الكحكة في إيج اليتيم عجبة ههههههههههههههههههه
حمد الله علي سلامتك لرجوعك للتدوين تحياتي

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

صباح الصباح
شكراً شكراً أخجلتم تواضعنا والمدونة مبهجه بزيارة كل اللي بيدخلها

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

نور اسمحلي اقولك كده اقتباساًَ من أول أسم في مدونتك نور الحياة
الشرف ليا طبعاص إنك بتدخل مدونتي وبعدين احنا هنتعازم ولا إيه
خلاص بقي
أم الضفاير
تحياتي

غير معرف يقول...

مريووووووووووووووووم

مبروك عليكي الواجب
وخليكي جامدة وما تتأثريش بالردود البايخة اللي بتوصلك ،، هو انتي لسه شفتي حاجة

مها ميهوووو

M.a.r.y.o.o.o.m يقول...

مهاميهووو
الله يبارك فيكي
انا مش بتأثر بس بيبقي في زي ما انتي عارفه أعداء النجاح
ههههههههههههههه
تحياتي

انى احبكم فى الله يقول...

دى كلها سيجاره على فكرة البوست جميل واشكرك على الموضوع ورمضان كريم
تحياتى